Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/97312

Del teatre líric a la cançó popular : construcció social a partir de la música en València (1900-1959)
Ferrer Senabre, Isabel
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Cortés Mir, Francesc
El text que es mostra a continuació resumeix el treball realitzat en la primera fase de recerca del projecte titulat provisionalment "Del teatre líric a la cançó popular: construcció social a partir de la música en València (1900-1959)". Aquest treball ha tingut una durada de set mesos entre febrer i agost de 2009. El projecte pretén dibuixar les línies que uneixen teatre líric i cançó popular fent especial èmfasi en els mecanismes de creació d'identitat de gènere, que va envoltar tot aquest procés. Per aquests motius, la recerca está construïda sobre dos eixos: entrevistes amb les fonts orals i buidatge dels principals fons bibliogrífics per a l'estudi de les fonts primàries i secundàries del primer període analitzat (1931-1959), focalitzat en els pobles que envolten la ciutat de València. Les conclusions apunten cap a una clara vinculació entre teatre líric i cançó popular, així com la utilització dels esdeveniments musicals amb finalitats conformadores de rols socials per part de les institucions sociopolítiques. Les diferències entre fonts primàries i fonts orals assenyalen una naturalització de la desigualtat de gènere a través de la música que han arribat fins als nostres dies, per la qual cosa és necessari l'estudi i anàlisi de la memòria musical.
The text summarizes the work carried out in the first phase of research of the project titled provisionally "From the lyrical theater to the popular song: social construction from the music in Valencia (1900-1959)". This work has had duration in seven months between February and August 2009. The project intends to draw the lines that they join lyrical theater and popular song, making special emphasis in the mechanisms of identity of gender creation, that it surrounded all this process. For these motives, the research is constructed on two cores: interviews with the oral testimonies and emptying of the main bibliographical funds for the study of the primary and secondary sources of the first period analyzed (1931-1959), focused in the villages that surround the city of Valencia. The conclusions aim towards a clear linking between lyrical theater and popular song with, as well as the utilization of the musical events that shapes roles from the sociopolitical institutions. The differences between primary sources and oral testimonies point out a naturalization of the inequality of gender through the music that they have arrived until our days. Then, it's necessary a work about the musical memory.
2011-01-17
7 - Belles arts
Rol sexual en l'art
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
34 p.
Report
Els ajuts de l'AGAUR;2009FIB00246
         

Full text files in this document

Files Size Format
2009FIB00246_Ferrer Senabre.pdf 144.3 KB PDF

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Montoya Rodríguez, María Isabel; Pastor Ferrer, Elsa; Planas Cuchi, Eulàlia
Ferrer Llop, Josep; García Planas, María Isabel; Puerta Sales, Ferran
Ferrer Llop, Josep; García Planas, María Isabel; Puerta Sales, Ferran
Montoya Rodríguez, María Isabel; Pastor Ferrer, Elsa; Carrié Rémi, F.; Guyot, Gaelle; Planas Cuchi, Eulàlia
Casasús Pueyo, Isabel; Sanz Pascua, Albina; Villalba Mata, Daniel; Bernués, A.; Ferrer, R.; Revilla Delgado, Ricardo
 

Coordination

 

Supporters