Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/3766

Editor i disseny d'interiors
Ros Olivé, Francesc; Serra Gil, Jordi
Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió; Surinyach Albareda, Jordi
L’OpenGL és un motor 3D que s’utilitza com a lligam entre el software i el hardware gràfic. Actualment és una de les tecnologies més utilitzades en el disseny d’aplicacions 3D. El treball està realitzat amb el programa Visual C++, que és el més recomanat per al desenvolupament d’aplicacions OpenGL. L’objectiu principal d’aquest treball és aprendre a programar amb aquest tipus de tecnologia que no hem estudiat durant el període de carrera. Un altre objectiu del treball era trobar una funció útil i pràctica per a l’aplicació i ens vam decantar per a realitzar un editor d’habitacions per un botiga o empresa de mobles. L’usuari pot de forma molt ràpida i senzilla dibuixar com és l’habitació que vol decorar de forma totalment personalitzada. El programa li generarà l’habitació en tres dimensions i amb els materials que s’han escollit (terra, parets, portes…). Després pot editar-hi mobles personalitzats o pertanyents a la llibreria del programa. El programa incorpora també una base de dades per a l’empresa que ens portarà la gestió de clients, habitacions, textures i mobles (permet ampliar la llibreria del programa). Un cop acabada l’habitació el programa ens hi permet fer una visita de forma interactiva i generar-ne la factura entre altres funcions. La conclusió principal després d’haver acabat aquest projecte, és que a part d’haver après OpenGL, hem aconseguit realitzar una aplicació molt pràctica de cares al disseny d’interiorisme.
OpenGL is a 3D motor used as a link between software and graphic hardware. Nowadays is one of the most used tecnologies in 3D application design. The paper has been done using C++ program, the most recommended one in OpenGL applications development. The main objective of this paper is to learn to program with a tecnology that we haven’t studied during our learning period in our degree. Another objective was to find an useful and practical function for the application, so we decided to create a room editor thinking to be used in a forniture company or in a shop. The user can draw in a very easy and fast way how he wants to decorate the room in a total personal way. The program generates the room in 3D with the chosen materials (floor, walls, doors,…). Then he can edit personalized furniture pieces or can choose the ones in the program’s library. The program also incorporates a data base fort he company. It is going to bring as to the costumer, rooms, textures and furnitures management. It allows as to enlarge the library and when the room is finished the program invites as to do an interactive tour and generate the bill among other facilities. The main conclusion after having finished the project is that we have learned how to use OpenGL and we have also create a very practical aplication for the interior design.
2007-03-30
Mobles-Disseny
Arquitectura interior
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
Editor i Disseny d'Interiors.pdf 1.605 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters