Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/179200

Les Variacions Goldberg
Gallén Muñoz, Andreu
Escola Superior de Música de Catalunya; Solé, Eulàlia
L’Ària amb diverses variacions BWV 988, quarta part dels Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, és una obra que ha estat objecte de molts estudis. La seva extrema bellesa, el sobrenom amb què avui la coneixem, Variacions Goldberg -a partir de la llegenda que explica Forkel sobre un comte que patia insomni i el seu clavecinista Goldberg- i la seva estructura interna tan perfectament calculada, alhora que generadora de grans preguntes complexes de respondre, fan d’aquesta obra un mite indiscutible de la literatura per a teclat que, des de fa més 250 anys, ens continua fascinant i la fa immortal. Aquest treball és una humil aproximació a aquests aspectes, que ens faran acostar-nos al món interior d’aquesta obra.
El Aria con diversas variaciones BWV 988, cuarta parte de los Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, es una obra que ha sido objeto de muchos estudios. Su extrema belleza, el sobrenombre con que hoy la conocemos, Variaciones Goldberg -a partir de la leyenda que explica Forkel sobre un conde que sufría insomnio y su clavecinista Goldberg- y su estructura interna tan perfectamente calculada, a la vez que generadora de grandes preguntas complejas de responder, hacen de esta obra un mito indiscutible de la literatura para teclado, que, desde hace más de 250 años, nos continua fascinando y la hace inmortal. Este trabajo es una humilde aproximación a estos aspectos, que nos harán acercar al mundo interior de esta obra.
The Aria with diverse Variations BWV 988, the fourth part of Clavier-übung, by Johann Sebastian Bach, is a piece which has been widely studied. Factors such as its extremely beauty; the name by which it is known today, the Goldberg Variations -taken from the legend told by Forkel about a count who suffered from insomnia and his harpsichordist Goldberg -and its inner structure so perfectly calculated and, at the same time, source of great and complex questions so difficult to answer, make of this piece an undeniable myth in keyboard corpora, a piece which has fascinated us for more than 250 years. This piece of work is a humble approach to these issues, which will lead us to the inner world of this piece.
2011-12-21
78 - Música
Bach, Johann Sebastian, 1685-1750. Goldberg-Variationen
Bach, Johann Sebastian, 1685-1750 -- Crítica i interpretació
Piano, Música per a -- Anàlisi i apreciació
Música -- Alemanya -- S. XVIII
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
79 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
PF Andreu Gallen part 1.pdf 1.297 MB PDF Projecte final - Part I
PF Andreu Gallen part 2.pdf 3.615 MB PDF Projecte final - Part II

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters